Productes CETIT  desplegar cercar | correu@cetit | Col·legi virtual

Productes del CETIT

cevisat Web dedicada a l'exercici de la professió
www.cevisat.cat
- Visats presencials i telemàtics
- Documentació tècnica
- Administracions públiques
ceformació Plataforma de formació online
www.ceformacio.cat
- Formació semipresencial
- Formació online
ceweb Xarxa TIC dels enginyers
www.ceweb.cetit.cat
- Creació de webs, blocs
- Servidors virtuals
- Videoconferència multipunt i S.A.T
ceconveni Ofertes i convenis
www.ceconveni.cetit.cat
- Convenis i promocions
- Ofertes entre col·legiats
- Financiació de idees
Esteu en: Skip Navigation Links> Inici> El col·legi> Informació> Notícies> Notícia web
// Notícia
CONTINUEN LES DIFICULTATS D'ACCÉS AL BO SOCIAL EN LA FACTURA DE LA LLUM, TOT I QUE ARA MÉS FAMÍLIES SE’N PODEN BENEFICIAR

El CETIT va participar en la reunió de la taula de la pobresa energètica de Tarragona i Reus celebrada el dijous 27 de setembre en el Mas Iglesias a la capital del Baix Camp. De les dades presentades pels Ajuntaments de Tarragona i Reus en el plenari de la taula de la pobresa energètica de Tarragona i Reus, es conclou que amb els canvis recents en la normativa estatal, continuen les dificultats d'accés al Bo social en la factura de la llum, tot i que ara més famílies se’n poden beneficiar. A la trobada, hi ha assistit unes quaranta persones, entre representants polítics i tècnics dels dos ajuntaments i de la Generalitat, membres d’entitats que treballen en aquest àmbit de les dues ciutats i representants de les empreses subministradores d’energia i aigua. L’anterior reunió es va fer l’any passat al Palau de Congressos de Tarragona.

La sessió ha servit per fer una valoració del servei d'assessorament energètic que s’està realitzant a les dues ciutats i de l’evolució dels ajuts per fer front a la pobresa energètica. S’ha fet incidència en la necessitat de continuar impulsant l’estalvi energètic entre la ciutadania i d’impulsar mesures, com les auditories ambientals, per tal de contribuir a disminuir el consum elevat dels habitatges que es troben en una situació d’ineficiència energètica.

Conclusions de l’Ajuntament de Tarragona
A Tarragona, els Serveis Socials Bàsics, tot i que no tenen competència directa en Pobresa Energètica, estan treballant per a poder assegurar que la població vulnerable tingui garantits els subministraments bàsics de les seves llars.

Un 19,7% del total de les ajudes d’urgència de l’any 2017, s’ha destinat a cobrir necessitats de pobresa energètica. Tot i la implantació de la llei 24/2015, l’impacte no ha estat significatiu, atès que en els anys 2016 i 2017 el nombre d’ajudes per aquest concepte s’han mantingut.

Pel que fa a l’entrada en vigor de la nova normativa estatal sobre el Bo social, encara no es pot valorar com afectarà les persones o famílies vulnerables, donat que manca coneixement del recurs. No obstant això, es constata que el 80% de famílies que compleixen requisits no l’han sol·licitat i un 17% de les famílies que gaudien del bo social anterior estan pendents de sol·licitar la renovació.

Sí que es valora una major implicació de les empreses subministradores en temes de pobresa energètica, però resta pendent el desenvolupament d’alguns recursos com ara un fons de garantia. Es constata també que quan existeix aquesta responsabilitat social, com en el cas de l’Empresa Municipal d’Aigües de Tarragona, mitjançant el seu Fons Social, repercuteix de manera directa donant resposta a la necessitat de les famílies més vulnerables.

Conclusions de l’Ajuntament de Reus
El 69% de les persones que arriben al Punt d’Assessorament Energètic (PAE) de Reus amb dret al Bo Social a Reus no el tenen sol·licitat.

En concret, de les 553 persones assessorades pel PAE de l’Ajuntament de Reus, 485 (88%) tenen dret al Bo Social, segons la nova normativa. Tot i això 337 (69%) no l’havien sol·licitat. Aquestes dades evidencien que tot i que més persones tenen dret al Bo Social segons els recents canvis en la normativa estatal, continuen les dificultats a l’hora d’obtenir aquest benefici que redueix un 25% o un 40% el cost final de l’import de la factura, en funció dels requisits que compleix cada família.

Aquestes dades, en sintonia amb el que ja es va constatar l’any anterior, incideixen de nou en la necessitat de continuar l’assessorament per tal que la factura de cada família s’ajusti al preu just. Per això, també cal aprofundir en els mecanismes de coordinació entre les empreses i les diverses administracions públiques implicades.

Dades 2018 del Punt d'Assessorament Energètic (PAE) de Reus

Persones ateses

553

84%

Assistents sense recomanacions

59

11%

Assistents amb recomanacions

494

89%

No assisteixen a la cita prèvia

93

17%

Anul·lacions

13

2%

Total cites

659

 

Recomanacions 2018:

 

 

Canvi de tarifa

406

73%

Canvi de potència

112

20%

Canvi de companyia a mercat regular

282

51%

Tramitar Bo Social

337

69%


La Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus

La Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus és un espai de planificació, coordinació, intervencions, anàlisi, debat, recerca d'alternatives i propostes de solucions que garanteixin l'accés al consum energètic de les famílies amb vulnerabilitat. Des d'aquest ens, els ajuntaments de Tarragona i Reus treballen de manera conjunta el tema de la pobresa energètica i tenen connexió estreta amb la Taula del Govern de la Generalitat.



28/09/2018

arxiu adjunt Enllaços d'interés
No hi han arxius associats a la notícia




[+] Noticies

ISO